eat well

ירקות ופירות

אינדול-3-קארבינול

אינדול-3-קארבינול

אינדול-3-קארבינול, (I3C) הוא אחד האינדולים החשובים בירקות ממשפחת המצליבים. עיקר פעילותו נוגדת הסרטן מקורה בהשפעותיו על האסטרוגן. I3C מסוגל להגיע ראשון לקולטן, להתיישב עליו ולחסום את כניסת האסטרוגן.
בצל ותרכובות הגופרית

בצל ותרכובות הגופרית

טעמו העשיר והארומטי של הבצל נובע מרכיבים ייחודיים רק לו ולבני משפחתו – קבלו את תרכובות הגופרית – המדמיעות והמבריאות באדיבותה של מועצת הצמחים.
גזר  - מלך הבריאות

גזר - מלך הבריאות

גזר – מלך הבריאות! מחקרים מצביעים שוב ושוב על כוחו להילחם ביעילות במחלות. אם כך מהו סוד הקסם שבגזר? מי אתה בטא-קרוטן? במה הוא תורם לבריאותינו? מה הכמות היומית המומלצת? כתבה באדיבותה של מועצת הצמחים.
אלפא-קרוטן

אלפא-קרוטן

הפיגמנט אלפא-קרוטן הוא קרוב משפחה של הבטא-קרוטן, ומהווה גם הוא מקור לוויטמין A. מחקרים מראים כי יש לו תרומה חשובה להפחתת הסיכון לסרטן.
כרוב סגול והאנתוציאנינים

כרוב סגול והאנתוציאנינים

הסגול של הכרוב הסגול, הידוע יותר בכינויו "כרוב אדום", נובע מתכולת הפיגמנטים הסגולים שבו – האנתוציאנינים. אז מי אתם אנתוציאנינים? כל מה שרציתם לדעת על סגולות הכרוב הסגול מאת מועצת הצמחים.
אנתוציאנינים

אנתוציאנינים

מי אתם אנתוציאנינים? פיגמנטים אדומים-סגולים ממשפחת הפלבונואידים. אנתוציאנינים הם נוגדי חמצון חזקים במיוחד והם ידועים כמגנים מפני תהליכי הזדקנות.
בטא-קרוטן

בטא-קרוטן

בטא-קרוטן הוא פיגמנט צהוב-כתום ממשפחת הקרוטנואידים. בטא-קרוטן הוא הידוע שבין הקרוטנואידים והוא משמש גם כמקור העיקרי לוויטמין A (על כן הוא מכונה פרו-ויטמין A).
בטא-קריפטוקסנטין

בטא-קריפטוקסנטין

בטא-קריפטוקסנטין הוא פיגמנט צהוב-כתום נוסף ממשפחת הקרוטנואידים (מהווה גם פרו-ויטמין A). נראה שהוא משחק תפקיד חשוב במניעת מחלות לב. בנוסף, צריכה מוגברת של בטא-קריפטוקסנטין נמצאה קשורה להפחתת הסיכון לסרטן הושט והראות.
ברוקולי

ברוקולי

ברוקולי הינו ירק מן הכרוביים, ממשפחת המצליבים. כבר שנים רבות הוא מוכר כמזון בריאותי. אז למה הוא בעצם הוא כל כך בריא? כל הסיבות הקיימות מדוע ברוקולי בריא בכתבה הבאה מאת ד"ר מרדכי הוכברג Ph.D.
בצל

בצל

טעמו העשיר והארומטי של הבצל נובע מרכיבים ייחודיים רק לו ולבני משפחתו – קבלו את תרכובות הגופרית – המדמיעות והמבריאות.
בצל ירוק

בצל ירוק

אוהבים בצל ירוק? הידעתם שמבחינת הרכב הפיטוכימיקלים הוא מספק לפחות שני יתרונות בריאותיים משמעותיים "במחיר" אחד?
גזר

גזר

גזר – מלך הבריאות! מחקרים מצביעים שוב ושוב על כוחו להילחם ביעילות במחלות. אם כך מהו סוד הקסם שבגזר? מי אתה בטא-קרוטן? במה הוא תורם לבריאותינו? מה הכמות היומית המומלצת?
חסה

חסה

החסה, בעיקר כהת העלים, היא אחד המקורות הנפוצים בתזונה לנוגד החמצון לוטאין. הלוטאין תורם לבריאות העין וכפי הנראה גם להפחתת הסיכון למחלות לב וסרטן.
כרוב סגול

כרוב סגול

הסגול של הכרוב הסגול, הידוע יותר בכינויו "כרוב אדום", נובע מתכולת הפיגמנטים הסגולים שבו – האנתוציאנינים. אז מי אתם אנתוציאנינים? כל מה שרציתם לדעת על סגולות הכרוב הסגול.
לוטאין

לוטאין

לוטאין הוא פיגמנט צהוב-כתום ממשפחת קרוטנואידים. עד כמה שזה עשוי להפתיע, המקורות העשירים ביותר ללוטאין, אינם הירקות הצהובים אלא דווקא הירוקים.
ליקופן

ליקופן

ליקופן הוא פיגמנט אדום ממשפחת הקרוטנואידים. מדענים טוענים כי הוא אחד מ"טורפי" הרדיקלים החופשיים הפעילים ביותר בטבע. נקודה מעניינת נוספת לגביו: הוא נוטה להצטבר באברים מסוימים בגוף, ובהם הריאות ובלוטת הערמונית.
סגולותיה של העגבניה

סגולותיה של העגבניה

מהו סוד קסמן של העגבניות? מה הופך אותן לכל כך בריאות ומזינות עבורנו? לפניכם המדריך המקיף אודות העגבניות, הירק האדום הזה, שאף סלט ירקות ביתי אינו שלם בלעדיו, באדיבותה של מועצת הצמחים.
נענע

נענע

הנענע ידועה בסגולותיה המיטיבות עם תפקוד מערכת העיכול. עלי הנענע מכילים שמן נדיף המורכב ממנתול חופשי שכנראה התורם העיקרי לסגולותיה המרגיעות. הנענע עשירה גם בשלל ויטמינים, מינרלים וסיבים ויש לה יכולת נוגדת חמצון גבוהה.
סולפוראפן

סולפוראפן

הסולפוראפן הוא חומר נוגד סרטן. הוא נוצר בירקות ממשפחת המצליבים רק כאשר חותכים אותם או נוגסים בהם. אז הופכים החומרים המכונים גלוקוזינולאטים, הנמצאים בירקות אלה, למגוון של תרכובות חדשות וחריפות.
סגולות הריפוי של הכלורופיל

סגולות הריפוי של הכלורופיל

הכלורופיל חשוב לנו לא פחות מהשמש! הכלורופיל הוא הצורה הנוזלית של אנרגיית השמש. הכלורופיל מטפל בגופנו כמו אם מסורה ואוהבת, הוא מרפא ומנקה את כל האיברים הפנימיים שלנו. כל מה שרציתם לדעת על כלורופיל בכתבה הבאה.
סיבים תזונתיים

סיבים תזונתיים

סוג של פחמימות מורכבות, שלרוב אינן מתעכלות על ידי מערכת העיכול של האדם. הסיבים תורמים להסדרת פעילות מערכת העיכול ולמניעת עצירות, להאטת הספיגה של חומרים מהמזון כמו סוכר וכולסטרול ולהפחתת הסיכון לסרטן המעי הגס.
עגבניה

עגבניה

מהו סוד קסמן של העגבניות? מה הופך אותן לכל כך בריאות ומזינות עבורנו? לפניכם המדריך המקיף אודות העגבניות, הירק האדום הזה, שאף סלט ירקות ביתי אינו שלם בלעדיו.
פלפל אדום

פלפל אדום

מבחינת מרכיבי התזונה "המסורתיים", פלפל אדום הוא קודם כל המקור הטוב והזמין ביותר לויטמין C מבין כל הירקות והפירות. פלפל אדום בינוני מכיל 230 מ"ג ויטמין C!
קוורצטין

קוורצטין

הקוורצטין, נוגד החמצון שנמצא בבצל לסוגיו בכמויות גבוהות ובעירית, מנטרל רדיקלים חופשיים מזיקים במיוחד, כך הוא עשוי לתרום למניעת תהליכי הזדקנות ומחלות. בנוסף, הוא מסוגל להלחם בנגיפים שונים ולהגביר את יכולת ההתנגדות של הגוף בפניהם.
שום

שום

הלבן של השום הוא מצבור עז וארומטי של סגולות בריאותיות מרחיקות לכת. השום עשיר במגוון תרכובות גופרית רבות עוצמה, המקנות לו גם ריח אופייני, ומהוות מקור לרבות מהשפעותיו הבריאות.
שורש זנגוויל - ג'ינג'ר

שורש זנגוויל - ג'ינג'ר

שורש הזנגוויל, הארומטי והחריף הוא מקור ייחודי לחומרים פעילים רבי עוצמה. בואו להכיר מקרוב את הזנגוויל הידוע יותר בשמו הלועזי ג'ינג'ר ולבשל מספר מתכונים טעימים ובריאים באמצעות השורש המופלא.
תות שדה

תות שדה

לתות-השדה, בעל הצבע האדום המפתה, יוחסו סגולות ריפוי שונות. מחקרים מראים כי רק מזונות מעטים עולים עליו מבחינת הגנה נוגדת חמצון. לפניכם המדריך השלם לתות שדה.
תפוח אדמה אדום

תפוח אדמה אדום

מבחינת רכיבי התזונה "המסורתיים" תפוח האדמה האדום, בדומה ללבן, עשיר בפחמימות מורכבות, מכיל חלבונים ודל מאוד בשומן אך בעיקר "פצצת" אשלגן!
תרכובות הגופרית

תרכובות הגופרית

תרכובות הגופרית, או התרכובות האורגנו-גופריתיות (organosulfur compounds) נמצאות רק בבצלים לסוגיהם ובקרובי משפחתם השום, הכרישה והעירית. ירקות אלה מכונים לעתים Allium vegetables.
כוח הצבע - ירקות ופירות ב-5 צבעים

כוח הצבע - ירקות ופירות ב-5 צבעים

ממחקרים עולה כי אכילת ירקות ופירות בחמישה צבעים, באופן יומיומי, חיונית להגנה על הגוף, ולשמירה על בריאותו. על כך ועוד, בכתבתה של מרב מור-אופיר, תזונאית קלינית M.Sc ויועצת מדעית למועצת הצמחים.
בישראל אוהבים פירות

בישראל אוהבים פירות

צריכת הפירות בישראל מהגבוהות בעולם: 75 קילו בשנה לנפש. השבוע תפתח תערוכת החקלאות הבינלאומית "פרש אגרו משוב". כמה נתונים על ענף הפירות הישראלי שאספה עבורנו מועצת הצמחים ענף הפירות
המלפפון מצלצל בדלת

המלפפון מצלצל בדלת

בשנים האחרונות יותר אנשים גילו את הקניות דרך האינטרנט ככלי נוח שחוסך זמן ואנרגיה, ורבים מבצעים את הקניות שלהם דרך המחשב הביתי. שלושה לקוחות של גן הירק האורגני 'טבע הבשור' מספרים איך זה עובד
הבננה - עשב רך כשי

הבננה - עשב רך כשי

הבננה היא אחד מצמחי התועלת החשובים ביותר בעולם. לצמח זה יש עלים רחבים ומאוד גדולים, מה שתורם להעשרת כמות החמצן באוויר, ולפירות הבננה ערך תזונתי רב. עשר סיבות טובות לאכול בננות
למי הרווח על המזון האורגני?

למי הרווח על המזון האורגני?

מנכ"ל ארגון מגדלי הפירות בישראל, איציק כהן: דו"חות השופרסל מוכיחים את טענותינו – הרשתות עושות רווחי עתק על חשבון הצרכנים והחקלאים
כמו ירקות - סרטון בריאות

כמו ירקות - סרטון בריאות

כשאוכלים 'כמו ירקות', הבריאות היא 'כמו בריאות'. סרטון קצר ומשעשע על התפיסה התזונתית שהשתרשה אצלנו בשנים האחרונות עם כניסת תרבות השפע
משפחה של חלוצים אורגניים

משפחה של חלוצים אורגניים

כבר שלושים שנה מגדלת משפחת עוזיהו תוצרת אורגנית בנגב המערבי, בגן הירק 'טבע הבשור'. "אורגני זו לא רק שיטת גידול, זו תפיסת עולם שלוקחת אחריות על איכות הסביבה לטובת הדורות הבאים"
כרוב קייל (KALE)

כרוב קייל (KALE)

אם תזרקו לאוויר את השם קייל, סביר להניח שלא מעט אנשים ישאלו: קייל מי ? למרות סגולותיו, והם רבים, הוא עדיין בגדר מתאקלם בארצנו
צימוק או משקה איזוטוני?

צימוק או משקה איזוטוני?

האם באמת אנחנו צריכים להשקיע במוצרי מדף יקרים אלו? מגוון משקאות, ג'לים וחטיפים לעוסקים בספורט עשויים להתחלף בפתרונות טבעיים יותר כצימוקים
פצצת בננה צהובה

פצצת בננה צהובה

בננה היא העשב הטרופי המתוק והאהוב על ילדים ומבוגרים, עשיר ברכיבים תזונתיים ורב אשכולות במילוי צרכים שונים. בננה היא בהחלט צידה טובה לדרך לכל רגע בשגרת החיים
גויאבה  - מסע אל הילדות

גויאבה - מסע אל הילדות

הגויאבה עשירה בויטמין C, שלל רכיבים תזונתיים ונוגדי חימצון. לקראת הסתיו הממשמש ובא, קצת על הפרי ומתכון לשייק גויאבה מרגש
אגדה של פירות יער

אגדה של פירות יער

פירות יער התגלו כאלו המפצים על תזונה קלוקלת, עתירת שומן וחומציות. האם גרגרי היער, המשגעים בצבע היין העמוק הם אכן חיונים לבריאותנו?
המין הרביעי: הרימון הרצוי

המין הרביעי: הרימון הרצוי

בילדותה למדה לימור עברון גילת שרימון זה כתם לכל החיים, אבל אחר כך גילתה שהרימון הוא אולי הדבר הכי בריא שיש כאן, ואולי בכלל. ויש גם מתכון לארטיקי רימונים שמעבירים לילדים את השפעת. חג שמח!

חייו המסתוריים של הגזר

חייו המסתוריים של הגזר

ספר חדש חושף הוכחות לכך שגזרים אינם "מתים" כשהם נשלפים מן האדמה, אלא רק משהם מגיעים למערכת העיכול - ומעניק לשוחרי המזון החי רוח גבית חזקה
פירות- יותר ממה שחשבת

פירות- יותר ממה שחשבת

למדנו לחשוב על פירות כעל "חטיף", משהו מתוק, אולי כקינוח, או משהו קטן בין הארוחות כשאין דבר אחר לאכול. הילה נוה היתה רוצה שתתחילו לחשוב על פירות כעל מזון אמיתי ואפילו כארוחה בפני עצמה.
סלט- לא מה שחשבת

סלט- לא מה שחשבת

הסלט הוא חלק בלתי נפרד מארוחה ישראלית. יחד עם זאת, אנחנו רואים אנשים רבים אוכלים אותו מספר מצומצם של ירקות בסלט. הילה נוה מציעה לנו רעיונות להעשיר את הסלט היומי במבחר עלים ירוקים, קטניות, דגנים, אצות ועוד.
הנבחרת הלבנה בריאות מהטבע

הנבחרת הלבנה בריאות מהטבע

אכילה של ירקות לבנים שומרת על כלי דם תקינים, טובה לרמות הסוכר בדם ומגנה עלינו מפני תהליכי חמצון. גם תפוח האדמה שסובל לא מעט מ"לשון הרע", מקבל חיבוק ממירה כהן שטרקמן, ראש תחום לימודי נטורופתיה במכון וינגייט.
דרונט בניית אתרים