eat well

ראש השנה לתזונה שלנו

Bookmark and Share

צילום:נמרוד גנישר

ראש השנה לתזונה שלנו

ראש השנה בפתח, ובאוויר תחושה של הזדמנות להתחלה חדשה. ימים אלו טומנים בחובם מוטיבציה לשינויים, להתחדשות, להתרעננות ולעשייה.

זה הזמן לערוך מספר שינויים תזונתיים, שיקדמו את הבריאות שלנו ושל היקרים לנו.

נתחיל עם – דגנים:

אפשר להחליט לרגל השנה החדשה, שמעתה לפחות חצי מהדגנים שאנו אוכלים ביום יהיו מלאים... וכל המרבה הרי זה משובח.
אפשר להתחיל בלחם ופיתות מחיטה מלאה, ולהתקדם לדגנים מלאים, כגון: שיפון, אורז מלא, שיבולת שועל, כוסמת, קינואה, דוחן וכדומה. 
כיום, הזמינות של מוצרי מזון אלו גבוהה, וניתן להשיגם כמעט בכל סופר.

קטניות:

על הקטניות נמנים, בין היתר, החומוס, השעועית, האפונה, העדשים ופולי הסויה. מומלץ להכין לפחות פעם בשבוע מרק עם קטניות. אם יש ילדים סרבנים בבית – אפשר להכין מרק מעדשים או אפונה, ולהפכו למחית.
 
ירקות:

ילדים רבים, וגם חלק מהמבוגרים טוענים כי אינם אוהבים ירקות כלל.
אל ייאוש!!! - על פי מחקרים, אחרי כעשר חשיפות לברוקולי, למשל, הילד יתחיל לאכול ממנו. נסו להגיש אל השולחן, שוב ושוב, סלק, חסה, קולורובי וירקות נוספים... ותראו בעצמכם איך מתרחש ה"קסם". שווה לנסות גם על מבוגרים. בנוסף, אם תשתפו את סרבני הירקות (במיוחד את הצעירים שבהם) בהכנה, יגבר אצלם החשק לאכול, ואיתו - הסיכוי להצלחת החשיפה.

פירות:

בדומה לירקות, גם כאן חשיפה חוזרת וזמינות יועילו. הפירות הם רעננים, מכילים סוכרים, ומתאימים במיוחד לבוקר. חתכו מגוון של פירות, הניחו בצלחת על שולחן ארוחת הבוקר, ותראו איך הצלחת מתרוקנת מתכולתה.

בנוסף, במסע הקניות הבא שלכם בסופר, ותרו על רכישת שתייה ממותקת, מוגזת וצבעונית לסוגיה, ובהדרגה עברו למים. כמשקאות מעבר, על מנת להקל על ההסתגלות לשינוי, יכולים לשמש המים בטעמים.

ותרו על דגני בוקר מצופים בסוכר, וצבועים בצבעי מאכל, ועברו לגרנולה. ברשתות השיווק ניתן למצוא מגוון עשיר של גרנולות. מומלץ לבחור בגרנולה שלא עברה קלייה, או להכין לבד בבית.
  
"ארון הממתקים הביתי" – אין כל צורך בארון כזה. הוא מזמין, זמין ומפתה! במקום הממתקים, הפכו את האגוזים, השקדים, והפירות היבשים (רצוי אורגניים), לזמינים ל"נשנוש" של אחה"צ.

ומה לגבי שולחן החג עצמו?

אפשר לחדש עם חלות מחיטה מלאה. את החלות, ניתן לרכוש במאפיות השונות, או לאפות בבית (השתמשו בקמח 70% מלא).

מומלץ להגיש, לצד הסעודה, מבחר רחב של סלטי ירקות מסוגים שונים.

כדאי להימנע משתיית משקאות קלים, ולהצטייד במקומם בלימונדה ביתית, צוננת ורעננה, ובמים קרים.

... ואם אתם מוזמנים לסעודת החג, הפתיעו בסלסילת בריאות (שקדים, אגוזים, צימוקים, תמרים, חטיפי בריאות ושמן זית), במקום בסלסילת ממתקים.

שתהיה לכולנו שנה של בריאות ואהבה!!!

zehorit@gmail.com

לאינדקס מתכונים בריאים

לפורום תזונה בריאה

 



מתכונים בריאים | פורום תזונה בריאה | תוספי מזון | אומגה 3 | אינדקס מחלות | ויטמין C | ספרי בריאות | ויטמינים ומינרלים | הריון ולידה | תזונה ילדים | קוליטיס | מגנזיוםסידן | אינדקס גליקמי | אנרגטיקה של מזונות | יוגה ותזונה | בתי טבע | אינדקס צבעי מאכל | תוספי תזונה | ויטמין B12 | בישול בריא | מתכוני בריאות | תזונה בהריון | שפעת | אורגני | אוכל בריא | ויטמין E | סרטן | ספרי תזונה | סוכרת | סרטוני תזונה בריאה | השמנת יתר | לאכול בריא | חומצות אמיניות | אלרגיות | עצירות | דף הבית | הרשמה לעידכונים | שלשול | ויטמין A | קרוהן | איורוודה -רפואה הודית |

הדפסשלח לחברהוסף תגובה
דרונט בניית אתרים