eat well

סלט חסה, קישואים צרובים וקרעי לחם זיתים

Bookmark and Share

סלט חסה, קישואים צרובים וקרעי לחם זיתים

לפעמים דברים טובים באים בהפתעה. בשבת, היה לי חשק עז לקישואים צרובים ואפס כוח לבשל. כיוון שהתשוקה היתה ספציפית, לא היתה לי ברירה אלא להכין. מזל שבמשלוח האורגני הוזמנו זוקינים מדהימים. כשסיימתי להכין אותם, הבחנתי בכמה עלי חסה ונענע ששמתי על השיש לקראת הערב ועל פרוסת לחם זיתים שנשכחה בתנור…והופ, הנדסתי סלט בשתי דקות שיצא מ-ע-ו-ל-ה!

לסלט

  • 4-5 זוקיני או קישואים טריים ויפים
  • 2 שיני שום כתושות
  • 3/4 כוס נענע טרייה חתוכה לרצועות (עדיפות לאורגנית)
  • 4-5 עלי חסה רומית קרועים לפיסות (עדיפות לאורגנית)
  • שמן זית כתית מעולה בכבישה קרה ובחומציות של עד 0.5%
  • 1 פרוסת לחם זיתים איכותי קלוי לטוסט
  • מיץ מ-1/2 לימון טרי
  • מלח אטלנטי אפור / הימליה ורוד
  • פלפל שחור גרוס

אופן ההכנה

פורסים את הקישואים או את זוקיני לפרוסות עבות (זוקיני בינוני יחולק ל-4) מבשלים בישול קצר במים רותחים כ- 5 דקות, עד לריכוך קל (כדאי שהם יישארו קצת פריכים) מסננים. מחממים שמן זית במחבת עבה או בסיר כבד, מוסיפים 2 שיני שום הכתושות ומטגנים קלות. את הזוקיני מניחים כשהחלק הירוק כלפי מעלה ל”צריבה” על אש גבוהה (זהירות שלא יישרף). מנמיכים את האש, מתבלים במלח ופלפל וממשכים בצריבה תוך כדי לחיצה בעזרת כף עץ על הזוקיני (5-10 דקות). מכבים את האש, מצננים.

הרכבת המנה

מוסיפים עלי נענע, מיץ לימון, שמן זית ומשפרים תיבול. מניחים את עלי החסה, פיסות הנענע, וקרעי הלחם הקלוי, ומערבבים בעדינות עם פרוסות הזוקיני. לפני ההגשה מזליפים שמן זית ולימון לפי הטעם. מעולה כארוחת קלה בחום הכבד. אם אינכם טבעונים תוכלו לגוון עם ביצה אורגנית קשה.

גלי רולוף-הנדל, תזונה יצירתית

הדפסשלח לחבר
דרונט בניית אתרים