eat well

החלות של שני

Bookmark and Share

החלות של שני

מצרכים:

50 גרם (1 קוביה) שמרים טריים
½ כוס סוכר חום דמררה או ¼ כוס לתת אורז (אפשר לשחק עם כמות ההמתקה לפי הטעם)
2 כוסות תחליף-חלב פושר (או מים, קצת פחות עשיר במרקם)
¼ כוס שמן זית
חלבון ביצה (לגרסה טבעונית ניתן לוותר ולהוסיף מעט יותר תחליף-חלב). את החלמון שומרים למריחה מלמעלה
¾ כפית מלח
כ-1 ק"ג קמח חיטה מלאה (ניתן לגוון גם עם סוגי קמח אחרים)

 החלות של שני

הכנה:
ממיסים את השמרים בחלק מהחלב ומהסוכר עד שהחתערובת מתחילה לתסוס. מוסיפים בהדרגה מהקמח ולשים עד שמתחיל להיות קשה לערבב. מוסיפים את שאר החומרים, מערבבים היטב, ומוסיפים בהדרגה את יתרת הקמח עד שמתקבל בצק שלא נדבק לידיים. מניחים לתפוח בקערה מכוסה במגבת לחה (או במכסה שלא סוגר הרמטית) עד שהבצק מכפיל את נפחו. מחלקים לגושים ויוצרים צורות. במידת הצורך מוסיפים עוד מעט קמח אם הבצק דביק.

ניתן להכין מהבצק חלות קלועות לשבת (הסבר מפורט לקליעת החלה שבתמונה נמצא בספרי "תזונה בריאה וטעימה"), חלה עגולה לחגי תשרי, אזני המן, סלסלות לשבועות (כנ"ל), לחמניות או צורות כיד הדמיון הטובה, כגון חנוכיה, עץ, לבבות או פרחים.

מניחים על תבנית מרופדת בנייר אפייה, מורחים את חלמון הביצה (ניתן להמתיק מעט או לדלל במעט מים. לגרסה טבעונית אפשר למרוח מעט מים), מפזרים מעט שומשום או פרג לקישוט (לא חובה) ואופים בחום בינוני 20-30 דקות, תלוי בגודל. מצננים מעט לפני שאוכלים.

מתכונים בריאים | פורום תזונה בריאה | תוספי מזון | אומגה 3 | אינדקס מחלות | ויטמין C | ספרי בריאות | ויטמינים ומינרלים | הריון ולידה | תזונה ילדים | קוליטיס | מגנזיוםסידן | אינדקס גליקמי | אנרגטיקה של מזונות | יוגה ותזונה | בתי טבע | אינדקס צבעי מאכל | תוספי תזונה | ויטמין B12 | בישול בריא | מתכוני בריאות | תזונה בהריון | שפעת | אורגני | אוכל בריא | ויטמין E | סרטן | ספרי תזונה | סוכרת | סרטוני תזונה בריאה | השמנת יתר | לאכול בריא | חומצות אמיניות | אלרגיות | עצירות | דף הבית | הרשמה לעידכונים | שלשול | ויטמין A | קרוהן | איורוודה -רפואה הודית

הדפסשלח לחבר
דרונט בניית אתרים