eat well


הרשמו לניוזלטר שלנו ותקבלו בדואר אלקטרוני מהדורה עשירה במידע חם ובטיפים אודות תזונה בריאה

*email:
*
 

לעולם לא נשתמש בכתובת הדואר האלקטרוני שלכם חוץ מאשר לצורך משלוח הניוזלטר שלנו!


 

סדנת בישול אסיאתי שתעניק לכם תפריט מלא

Bookmark and Share
סדנה נהדרת המבוססת על תפריט טבעוני, נטול גלוטן, פשוט להכנה, טעים, לא יומרני, שהן ילדים והן מבוגרים יאהבו ויאמצו לחיקם בשמחה ובהנאה גדולה
בישול אסייתי תחת הגפן (חוות השף האורגני)
בישול אסייתי תחת הגפן (חוות השף האורגני)

סדנת בישול אסיאתי שתעניק לכם תפריט מלא

בהנחיית נועה פרומן, "השף האורגני" – חווה אורגנית, מושב חגלה

אין כמו ארוחה טובה, להזכיר לנו מחוזות רחוקים, טיולים בפינות חמד, חוויות של פעם בחיים, רגעים מרגשים. אוכל אסיאתי, בהחלט עונה על הקריטריונים. ואין מי שארז תרמיל ומקל וטייל ביבשת אסיה – שנפשו לא נקשרה בתושבי המקום, בתרבות, באתרים הציוריים וכמובן באוכל  שמעורר געגוע ואת חדוות הלב.

כשביקשו ממני לסקר את סדנת הבישול האסיאתי בהנחיית הנטורופתית נועה פרומן, כמובן שלא יכולתי לסרב. ראשית, משום שאני מאד אוהבת את המקום, האווירה והאנשים המקסימים בחוות "השף האורגני" שלא מפסיקים להפתיע ולחדש בפנינה הקסומה הזו, גם לאחר 5 שנות פעילות (הוקמה במאי 2010 ע"י השף אלעד להב ואשתו טניה, שאח"כ רתמו למיזם בני משפחה נוספים) – עם סדנאות בישול לקהל הרחב, ערבי פיצות, ימי הולדת, ערבי חברה, מסיבת רווקים ורווקות, סדנאות בישול ועוד ועוד, בהתאם למזג האוויר ועונות השנה, והכול מתוך תחושת שליחות מתובלת בהמון אהבה וכבוד לאימא אדמה ולאוצרות שהיא מעניקה לנו. 

שנית, כי שמחתי לגלות סדנה נהדרת המבוססת על תפריט טבעוני, נטול גלוטן, פשוט להכנה, טעים, לא יומרני, שהן ילדים והן מבוגרים יאהבו ויאמצו לחיקם בשמחה ובהנאה גדולה. ומצד שני, כזו שמתאימה גם לקרניבורים מביננו שמעוניינים להרחיב ולגוון את התפריט ומלאי הפריטים במזווה. 

יתר על כן, יש כיום אנשים רבים הנוהגים לנופף בדגל "הצמחונות" או "הטבעונות", אבל התפריט שלהם אינו מכיל בהכרח את כל אבות המזון והתזונה שלהם רחוקה מלהיות אופטימלית ומאוזנת. סדנה כזו, בהחלט יכולה לסייע להם וגם ל"אוכלי כל", לבנות תפריט מלא, עתיר טעמים, ניחוחות, ויטמינים, מינרלים  ונוטריינטים שהגוף ידע להוקיר ולנצל בצורה אופטימלית.


תפריט מגוון ושלם מבחינה בריאותית (חוות השף האורגני)

עשו לנו לייק וקבלו את מיטב כתבות "Eatwell" ישירות לפייסבוק שלכם

נועה פרומן, מנחת הסדנה, שפית לבישול בריא ונטורופתית מוסמכת, מנחת קבוצות בתחום הורות וילדים ואם אוהבת לארבעה בנים, מעידה על עצמה כמי שתמיד אהבה לבשל. ועוד בימיה כסטודנטית, התלבטה בין לימודי קונדיטוריה לנטורופתיה. אבל העיסוק האמתי בבישול וסדנאות בישול התעורר מתוך מצוקה ודרישה שהגיעה מן השטח, מצד מטופלים שהתקשו לאמץ אורח חיים איכותי יותר ולהתאים את התפריט לשינויים, מבלי לחוש שהם מאבדים משהו בדרך...

פתחנו את הסדנא בשייק ירוק קלאסי, שאמנם לא נכנס לקטגוריה של המזון האסיאתי, אבל בהחלט היה דרוש לנו, כדי להתחיל את הבוקר עם אנרגיות טובות, מרץ ולהשקיט את הרעב. לאחר שלמדנו קצת על יתרונותיו של השייק (עשיר בוויטמינים, מינרלים, חומצות אמינו, סיבים תזונתיים, כלורופיל, נוגדי חמצון, מעודד סביבה בסיסית בקיבה, מסייע בטיהור הגוף מרעלים ועוד) קיבלנו "מודל" להרכבת שייק (שפע עלים ירוקים – חסה, מנגולד, קייל, סלרי, בשילוב פרי – כדוגמת בננה, תפוח עץ, לצד "סופרפודס" – גוג'י ברי, אסאי, קקאו וכד' ומרכיב שומני – כדוגמת שמן קוקוס, זרעי צ'יה, שקדיה, טחינה, לספיגה אופטימלית של הרכיבים). שבעים וטובי לב, התחלקנו לזוגות וקיבלנו מתכונים שהתבקשנו להכין באופן עצמאי, בליווי נועה.

אני התקשיתי לבחור ולכן העדפתי לעבור בין המשתתפים ולקבל השראה קטנה מכל אחד, בזמן הצפייה בהכנת התבשילים, תוך שאני מדלגת ממדינה למדינה... בסיום, התיישבנו בצל העצים לארוחה, שהזינה לא רק את בטננו (שהראתה סימני רעב באותה שעת צהריים נחמדת), אלא גם את נפשנו ורוחנו.

פאד-תאי (אטריות אורז בשילוב ירקות) – זו אולי אחת מהמנות התאילנדיות הפופולאריות בישראל, אבל בניגוד לפורמט שניתן למצוא במסעדות רבות בארץ המגדירות את עצמן כאסיאתיות ונוהגות להציף את התבשיל בסויה, מלח ומרק דגים, התבשיל שהתקבל היה בעל טעם מעודן ומרחיב את הלב. כל נגיסה הייתה מושלמת והירקות היו בדרגת הפריכות הרצויה (הסוד הוא להקפיץ את הירקות בנפרד, בהתאם לדרגת הקושי וזמן הבישול של כל ירק וירק). בנוסף, נועה לימדה אותנו שאטריות אורז לא מומלץ דווקא לבשל במים רותחים, כי אם להשרות במים פושרים למספר שעות. בדרך זו, אנו מונעים מצב מוכר ומתסכל בו האטריות נדבקות זו לזו.


אגרול וייטנאמי (חוות השף האורגני)

טופו אפוי בתנור מצופה בשומשום לבן ושחור, ברוטב חלב קוקוס וקארי – בואו נהיה כנים, הטופו, שמקורו בסין הוא לא האסוציאציה הראשונה שעולה במוחכם, כשאתם מפנטזים על ארוחת צהריים טעימה. אבל את נתחי הטופו הללו, לא תוכלו להפסיק לנשנש. אפשר להתמכר לפריכות שלהם בקלות והשילוב של רוטב הקארי וחלב הקוקוס, משדרגים את המנה עשרות מונים. אגב, יכול להיות יופי של מילוי לכריך, תוספת לסלט או תבשיל מהביל. נועה ממליצה לקנות טופו איכותי, שאינו מהונדס גנטית.

אגרול וייטנאמי – ויזואלית היא לא המנה הכי מבריקה בצלחת, אבל כדי ליהנות מהם, צריך לבחור מילוי טעים ועסיסי, רוטב שייתן איזה שהוא "טוויסט" וכמו במקרה של אטריות האורז, לא להשרות את הדפים במים חמימים, אלא פושרים ולהוציא בזמן. על פי רב נהוג למלא את דפי האורז בירקות חיים. אני אהבתי את האופציה שהציעה נועה, בדמות מילוי מבושל על בסיס פטריות, אטריות שעועית ואצות וואקמה. אפשר גם למלא את דפי האורז במילוי מתוק ולהפוך אותם לקינוח. כך או כך, פעולת ההכנה יכולה להיות גם חלק מבילוי כשמזמינים משפחה או חברים לארוחה ספונטנית וכיפית, או ערב בייתי ומהנה עם הילדים.  

קפיצה להודו – תבשיל דאל עם אורז כתום לימוני – מכירים את אלה שיכולים לאכול  אורז בוקר, צהריים וערב? זאת בדיוק אני. בכל הצורות, הצבעים, הזנים (עם העדפה בולטת לטובת האורז הבסמטי). את המנה הזו כל כך אהבתי (ולא רק אני... על כך תעיד הצלחת של  האורז והדאל, שהייתה הראשונה להתחסל על ידי משתתפי הסדנה), שכבר למחרת היום בישלתי אותה לבני ביתי וקצרתי שבחים.  

חצילים מאודים בשילוב עם בוק צ'וי (ירק עלי שנפוץ בסין וגם במטבחים אסיאתיים אחרים) – כמי שמשתייכים למשפחת הסולניים, לחצילים יש מוניטין מפוקפק ויש מי שבחרו להדיר אותם מהצלחת. מי שטייל בשווקים באסיה, נתקל בוודאי בחצילים מיניאטוריים, בעל גוון סגלגל בהיר, קטנים וצרים. בארץ לא פגשתי בהם, אבל הכמיהה לחצילים קטנים ומתקתקים עדיין קיימת. מאידך, מניסיוני, לחצילים אורגנים יש טעם מתקתק על פי רב והם חסרים את המרירות המוכרת לנו, לא פעם. אם יש לכם סלסלת אידוי במזווה שאף פעם לא ניצלתם אותה, אידוי של הירקות, בתיבול הנכון יעשה עמה חסד. מהיר להכנה, קל וטעים. 


נעה פרומן בחוות השף האורגני - מלמדים אורח חיים בריא יותר (חגית אריאלי-שיינפלד)

את הארוחה קינחנו עם מנת טפיוקה בשילוב חלב קוקוס ופירות יער (ניתן לשלב גם עם פירות העונה) וכדורי שקדים מיניאטוריים בטעם תפוז וג'ינג'ר – שבעיניי אחד היתרונות המבורכים שלהם מלבד הטעם, הוא המתיקות במידה הרצויה ופשטות ומהירות ההכנה.

ואם לא הגיעה העת להתפזר ולקבל את פני השבת, יכולתי לשבת בחווה עוד מספר שעות, ליהנות, מציוץ הציפורים, הבריזה, חברת האנשים המקסימים שנטלו חלק בסדנה ומהנוף הירוק שעטף אותנו סביב, הרחק מהמולת הרחוב. אבל לכל דבר יש סוף... גם לדברים הטובים.

חגית אריאלי-שיינפלד, מטפלת מוסמכת באיורוודה

 

הדפסשלח לחברהוסף תגובה
דרונט בניית אתרים