eat well

5 המזונות לחיזוק השיניים והחניכיים - כבר בבית

Bookmark and Share
התזונה יכולה להוות כלי חזק ועוצמתי עבורך לחיזוק בריאות השיניים והחניכיים. במאמר זה נלמד מהן אבני הבניין החשובות ביותר שעלינו לספק לגוף כאשר אנחנו רוצים לחזק ביעילות את השיניים והחניכיים
צילום: 123RF
צילום: 123RF

5 המזונות לחיזוק השיניים והחניכיים - כבר בבית

כבר בטח ידוע לך שהתזונה משפיעה על כל הגוף שלנו ובעזרתה אף ניתן לרפא מחלות. באותו האופן ממש, התזונה יכולה להוות כלי חזק ועוצמתי עבורך לחיזוק בריאות השיניים והחניכיים.

במאמר זה נלמד מהן אבני הבניין החשובות ביותר שעלינו לספק לגוף כאשר אנחנו רוצים לחזק ביעילות את השיניים והחניכיים. כמו כן נלמד היכן ניתן להשיג אבני בניין אלו גם בלי לקנות תוספי תזונה יקרים. לכן לפני שתמהרו לקנות תוספי תזונה המכילים את אבני הבניין החשובות מן המזון שנמנה להלן – חכו וקראו את ההסבר וההמלצות שיובאו בסוף המאמר.

5  אבני בניין מהמזון לחיזוק השיניים והחניכיים

ויטמין D וויטמין K

שני אבני בניין אלו נמצאו יעילים ביותר לבנייה של עצם החניכיים וחיזוק חומר השן. הם נמצאים באופן טבעי במזונות מגוונים:

ויטמין D: דגים שמנים (סלמון, מקרל, טונה), שמן דגים (FERMENTED COD LIVER OIL) טונה וסרדינים מקופסא, פטריות פורטבלו, חלמון ביצה, כבד בקר.

כידוע, כדי שוויטמין D  יפעל כמו שצריך, הוא צריך לעבור תהליכים ביוכימיים בגוף, המשופעלים על ידי קרני השמש. לצורך שפעול הוויטמין בגוף חושב להיחשף לפחות 10 דקות מדי יום לאור השמש.

ויטמין K: קייל, בצל ירוק, כרוב, כרוב ניצנים, שזיף מיובש, מלפפונים, ברוקלי, בזיליקום מיובש, אספרגוס, חמאת עיזים, שמן דגים (מומלץ- FERMENTED COD LIVER OIL).

אומגה 3

מחקרים הראו כי מטופלים הנוטלים אומגה 3 על בסיס יומי הראו הפחתה משמעותית במדדים של דלקות חניכיים. כמו כן מניסיון קליני במרפאת השיניים שלנו נצפה שיפור ניכר במדדים של בריאות החניכיים בשימוש של אומגה 3 בתוספת פרופוליס לצורך טיפול בדלקות חניכיים חריפות.

אחד המקורות הפופולריים לצריכה של אומגה 3 היה עד לא מזמן שמן דגים או שמן ממרווה מרושתת. אך מחקרים נוטים כיום להמליץ על צריכה של אצות ים לצורך השגה של אומגה 3.


צילום: pixabay

עשו לנו לייק וקבלו את מיטב כתבות "Eatwell" ישירות לפייסבוק שלכם

קו-אנזים קיו 10

מחקרים רבים הוכיחו שאבן בניין זו תורמת רבות לטיפול ולמניעה של דלקות חניכיים, זאת בשל פעילותה הנוגדת רדיקלים חופשיים בתא.

נמצא במזונות: בשר בקר ועופות שגודלו בתנאים אורגניים, ביצי חופש, דגים, תותים, ברוקולי, כרובית, תפוזים.

סלניום

יעילותו של הסלניום היא רבה. פעילותו החשובה ביותר היא בחיזוק פעילותם של תהליכים נוגדי חמצון ומנקי רעלים מן הגוף. מזונות המכילים תכולה גבוהה של סלניום הם: שום, אגוזי ברזיל, תרד, ביצים, טונה צהובה.

ויטמין C

וויטמין C הוא נוגד חמצון חזק ביותר, המסייע בהפחתת דלקת ומאפשר בנייה של רקמות חניכיים.

מזונות המכילים יחס גבוהה של ויטמין C הם: קיווי, גמבה, ברוקולי, גוג'י בריס, כרוב ניצנים, קייל, אשכולית, תפוזים, תותים, פירות יער, גויאבה.

לאנשים הסובלים ממחלות חניכיים, בעיקר מהסוג שגורם לדימום  מהחניכיים, בד"כ מומלץ לא להסתמך על צריכה של ויטמין C  מהמזון, כי אם לצרוך תוסף תזונה בדרגת נקיות גבוהה ואפקטיביות מרבית.

נמצא כי חסר בוויטמין זה נפוץ מאוד בקרב אנשים אלו. מחקרים טרם הוכיחו מדוע זה כך, אך בהסתמך על ניסיון קליני ומחקר ענף בתחום – נטילת תוסף של ויטמין C, מדי יום משפרת ומחזקת באופן משמעותי את החניכיים.

מינון של נטילת התוסף – ראשית יש לבצע הערכה ע"י רופא שיניים, לגבי מידת חומרת הדלקת לפני החלטה על נטילת מינון מסוים.

ככלל, מוטב לצרוך תזונה מיטבית, המספקת את אבני הבניין הללו בשלמותם. פעמים רבות תוספי המזון התעשייתיים אינם יעילים ואף עלולים לגרום לנזק, כיוון שהם מגיעים בצורה כימית ולא בצורה השלמה שבה הם נמצאים בטבע.

חשוב שתדעו כי צריכת תוספי מזון, אשר אינכם מכירים את כל המרכיבים שלהם או אשר לא הומלץ לכם לצרוך אותם ע"י מטפל מנוסה ומורשה, אינה מומלצת בד"כ. זאת מכיוון שתוספי מזון רבים עלולים להכיל תוצרי פסולת תעשייתית ו/או חומרים משמרים מזיקים. גם כאן, חשוב לבדוק טוב את המוצרים לפני שאתם צורכים אותם.

עם זאת, אם אתם סובלים מדלקת חריפה ביותר ויש צורך בשימוש במינון גבוהה של אבני הבניין הללו באמצעות תוספי תזונה, מומלץ להיוועץ ברופא/ נטורופת המכירים את התוספים השונים ויודעים בדיוק כיצד ומהיכן כדאי לצרוך אותם.

בשלב זה ראוי להביא לתשומת לבכם כי תזונה מיטבית הינה חלק חשוב מאוד ומרכזי כאשר רוצים לחזק את בריאות השיניים והחניכיים, אך ישנם דברים נוספים שחשוב לדעת כאשר רוצים להגיע לתוצאות הטובות ביותר.

בקישור למטה תוכלו לקרוא על 5 דרכים פשוטות ויעילות נוספות, בהן ניתן בקלות לחזק את השיניים כבר בבית. לקריאה נוספת - ניתן ללחוץ כאן

לקבלת המדריך החינמי לתזונה לחיזוק השיניים - לחצו כאן

ד"ר שרית אברהם, רופאת שיניים, בעלת מרפאת שיניים ייחודית בירושלים

 

הדפסשלח לחברהוסף תגובה
דרונט בניית אתרים