eat well


הרשמו לניוזלטר שלנו ותקבלו בדואר אלקטרוני מהדורה עשירה במידע חם ובטיפים אודות תזונה בריאה

*email:
*
 

לעולם לא נשתמש בכתובת הדואר האלקטרוני שלכם חוץ מאשר לצורך משלוח הניוזלטר שלנו!


 

הרגלי אכילה

חוזרים לבית הספר

חוזרים לבית הספר

כיצד יאכלו הילדים בבית הספר ובגנים אוכל בריא ומזין? עשרת עקרונות האכילה הנכונה לפי האיורוודה וטיפים יעילים להתנהלות נכונה במטבח הביתי, גם בימי השגרה
למה אני כל הזמן רעב?

למה אני כל הזמן רעב?

והפעם האחים גיל מדברים על התופעה הכל כך מוכרת והיא: "למה אני כל הזמן רעב גם אחרי ארוחה גדולה ?"
לא תצפו ? וודאי שתצפו ! צפייה נעימה
טיפים לאכילה בחוץ

טיפים לאכילה בחוץ

ארוחה טובה מחוץ לבית היא אחד האתגרים לשמירה על מערכת חיסונית בריאה. במסעדה עצמה, הזמנה נבונה ואכילה נכונה של המזון הן שאלה של כמות ואיכות גם יחד. הנה כמה עצות טובות שיש לזכור מאת ד"ר מארק ליפוניס.
רעב הפסיכולוגי והלפטין

רעב הפסיכולוגי והלפטין

הרעב מהווה דחף לאכילה רק בקרב מעטים מתוכנו. את מקום הרעב תופסים איתותים אחרים כמו אירוע חברתי, או רגשות כגון שעמום, דיכאון, חרדה או לחץ. בואו להכיר מקרוב את הלפטין- "עוצר" התיאבון והמודיע למוח שאכלנו מספיק.
אכילה איטית ומודעת

אכילה איטית ומודעת

כשאוכלים לאט, למוח יש זמן לאותת ששבענו. מנגנון זה נקרא מנגנון שובע קיבה-ראש. כאשר מזון מגיע לקיבה, מתחיל תהליך העיכול והקיבה מאותתת למוח על "מלאות". מאמר בנושא אכילה איטית ומודעת מאת ד"ר שלמה לוי.
שינוי קטן - תוצאה גדולה

שינוי קטן - תוצאה גדולה

מי שנלחם עם משקלו במשך שנים רבות, רוב הסיכויים שהוא אוכל לפחות חלק מהאוכל והארוחות שלו, אם לא את כולן, בעמידה. מאמר של ד"ר לוי מתוך הספר "לרזות מתחילים מהראש" בהוצאת כתר.
כיצד לבנות יחסים בריאים?

כיצד לבנות יחסים בריאים?

אחד ההיבטים החשובים ביותר, יחד עם הבחירה במזונות מסוימים, היא הדרך שבה אנו מתייחסים למזון. אליס מ. סורוקי מתארת לנו איך אפשר לפתח יחסי קרבה מועילים עם המזון?
טיפים לאכילה בריאה

טיפים לאכילה בריאה

מספר טיפים באופן כללי לאכילה בריאה מאת ד"ר אריק ברוורמן (M.D).
שינוי הרגלי אכילה

שינוי הרגלי אכילה

אני מבקש שתשנו את הרגלי האכילה שלכם ותאמצו תזונה בריאה ונכונה. אני חייב להזהיר אתכם, שבחירה בתזונה בריאה דורשת נחישות והתמדה. קשה לעשות זאת בעולמנו המלא בכל כך הרבה מאכלים מפתים המזיקים לבריאות.
הרגלי אכילה לבריאות טובה

הרגלי אכילה לבריאות טובה

הרגלי אכילה מהווים גם הם גורם בריאותי חשוב, הם משתנים בהתאם לרקע המשפחתי, התרבותי, האתני והמקצועי שלנו. יהיו אשר יהיו הרגלי האכילה שלנו, החשוב ביותר הוא שנכיר אותם ונבין את ההשלכות שלהם על בריאותנו.
אוכלים בריא מחוץ לבית

אוכלים בריא מחוץ לבית

כשאוכלים במסעדה, בחגיגה משפחתית נתקלים בפיתויים רבים. ד"ר שלמה לוי מחבר הספר "לרזות מתחילים מהראש" משתף אותנו בטיפים כיצד ניערך לכך וכמו כן בנסיעות לחו"ל.
לאכול ולשבוע

לאכול ולשבוע

מהו שובע? האם זהו מצב פיסיולוגי? או שאולי רק "הרגשה"?
האם השובע הוא בבטן או שהשובע הוא בראש?
כל זאת ועוד, בכתבה של הדיאטנית הקלינית - טליה לביא.
כמה אוכלים?

כמה אוכלים?

רוּבּנו אוכלים הרבה יותר מהכמות שאנו זקוקים לה. זו תולדה של חיים בכל חברת שפע, עוד מקדמת דנא ועד ימינו אנו. לצערנו, איננו אוכלים לפי הצורך, אלא "לפי העין". מאמר מאת פרופ' אבשלום מזרחי.
איך אוכלים?

איך אוכלים?

יֵצר האכילה הוא היצר הקשה ביותר לשליטה אצל האדם. לעומת האדם, בעלי החיים שולטים היטב ביצר זה (כשם שהם שולטים גם ביצרים אחרים) וחיים על פי חוקי הטבע. מאמר מאת פרופ' אבשלום מזרחי.
כמות המזון בחיינו

כמות המזון בחיינו

מבחינת המערכת החיסונית, לכמות המזון הנאכלת מידת חשיבות זהה לאיכותו. הסיבה? ככל שגדלה כמות המזון הנאכלת בארוחה אחת, כך גדל הלחץ על המערכת החיסונית. כל הסיבות למה לא לאכול הרבה בארוחה אחת.
מתי אוכלים?

מתי אוכלים?

נושא התזונה הנבונה והנכונה מעסיק מאוד את האדם. הסיבה ברורה ומובנת: מחלות רבות קשורות להרגלי אכילה פסולים ולאיכות מזון קלוקלת. מאמר מאת פרופ' אבשלום מזרחי.
תזונה נכונה ללא מלכודות

תזונה נכונה ללא מלכודות

אזורי הסכנה התזונתיים הם מלכודות שלתוכן כולנו נופלים בזמן זה או אחר, אבל רוב האנשים נופלים בקביעות אל מלכודת אחת או שתיים. כתבה בנושא מאת ד"ר בריאן וואנסינק.
תזונה נכונה ומערכת העיכול

תזונה נכונה ומערכת העיכול

כולנו יודעים שהתזונה שלנו משפיעה על מערכת העיכול, לפניכם רשימה של הדברים הטובים ביותר שתוכלו להכניס לגופכם כדי למנוע בעיות במערכת העיכול מאת ד"ר מייקל פ' רויזן וד"ר מהמט ס' אוז.
הדרך המהנה ביותר להפחית במשקל ולהעלות אנרגיה

הדרך המהנה ביותר להפחית במשקל ולהעלות אנרגיה

כשלעיכול יותר קל אז חילוף החומרים יותר מהיר, הספיגה ופינוי הרעלים מיטבי וכך יותר קל להשיל את הקילוגרמים המיותרים, לדלג על בעיות עיכול ולחסוך עייפות וקרייבינג למתוקים ולפחמימות
להפחית בחלבון מן החי: מדוע, כיצד ומה

להפחית בחלבון מן החי: מדוע, כיצד ומה

אנשים "מאמינים" בתפריט שלהם וטוענים שהבחירות שלהם הן הגיוניות, ואין זה משנה לכמה ידע הם נחשפים. אחת הסיבות שבגללה אנשים מגינים על התזונה שלהם בצורה כה החלטית היא שקשה מאוד לשנות אותה
דרונט בניית אתרים