eat well


הרשמו לניוזלטר שלנו ותקבלו בדואר אלקטרוני מהדורה עשירה במידע חם ובטיפים אודות תזונה בריאה

*email:
*
 

לעולם לא נשתמש בכתובת הדואר האלקטרוני שלכם חוץ מאשר לצורך משלוח הניוזלטר שלנו!


 

Clean Eating ויתרונותיה הבריאותיים

Bookmark and Share
מיליוני אנשים בעולם כבר אימצו את השיטה בשמחה, היות ומלבד גוף חטוב ובריא, התזונה הנקייה גם תורמת למראה העור, לבריאות השיער ולהרגשה כללית נהדרת ועקרונותיה קלים ליישום
צילום: מתוך הספר CLEAN EATING - פשוט לאכול בריא
צילום: מתוך הספר CLEAN EATING - פשוט לאכול בריא

Clean Eating והיתרונות הבריאותיים של שיטת התזונה

CLEAN EATING היא שיטת תזונה מומלצת ומאד מצליחה בשנים האחרונות, היא נחשבת לשיטה מובילה לירידה במשקל ולשמירה על אורח חיים בריא, ספרים שנכתבים בנושא בעולם מגיעים לרשימת רבי המכר.

מיליוני אנשים בעולם כבר אימצו את השיטה בשמחה היות ומעבר לגוף חטוב ובריא, התזונה הנקייה גם תורמת למראה העור, לבריאות השיער ולהרגשה כללית נהדרת.

השיטה נחשבת למומלצת על ידי רופאים בכל העולם, היא שיטה שקל להתמיד בה לאורך שנים, בעיקר אם מקבלים את ההדרכה הנכונה.

בארצות הברית ובאירופה יצאו לאור לא מעט ספרי הדרכה ומתכונים בנושא והשנה גם בישראל יצא לאור הספר CLEAN EATING – פשוט לאכול בריא.
בהוצאת פוקוס שאפשר להזמין כאן.

אפליקציית מתכונים של השיטה:  CLEAN EATINGמתכונים שאפשר להוריד כאן.

הרעיון העיקרי בתזונה נקייה – "Clean Eating" – הוא להימנע ממזון מעובד, מזון מוכן וארוז, כזה שמכיל בדרך כלל יותר מדי נתרן, סוכר, ממתיקים מלאכותיים וחומרים משמרים, ובגדול – רשימת מרכיבים עמוסה ביותר מדי שמות ארוכים שקשה לכם לבטא. בחירה של מזון טבעי, עונתי ובריא ככל הניתן.

עקרונות השיטה מאד ברורים והגיוניים:

1. הרבה ירקות צבעוניים בתפריט ושילוב של 2-3 פירות ביום.
2. צריכה מרובה של קטניות והעדפה לצרוך אותן כפחמימות בארוחה במקום דגנים פשוטים.
3. העדפה של דגנים מלאים ובעיקר דגנים לא מעובדים כמו כוסמין, שיפון, קינואה, אורז פרא
4. הימנעות מקמח לבן וצריכה מוגזמת של גלוטן בתפריט היומי.
5. הימנעות מסוכר לבן וסוכרים מעובדים.
6. הימנעות ממתיקים מלאכותיים והעדפה של ממתיקים טבעיים כמו מייפל אמיתי, סילאן טבעי או דבש, כמובן במידה.
7. צריכה מופחתת של מוצרי חלב ומוצרי דיאט והעדפה של מוצרים פחות מעובדים כמו יוגורט טבעי וגבינות עיזים.
8. צריכה טובה של שומן ממקורות בריאים כמו אבוקדו, טחינה, שמן זית ושמן קוקוס והימנעות משומנים מעובדים.
9. שימוש בחלבונים מהחי או מהצומח בצורה טבעית ולא מעובדת.
10. צריכה מרובה של מזונות-על (סופרפודז) כמו: זרעי צ'יה, טחינה משומשום מלא, גוג'י ברי, שמן קוקוס וספירולינה.
11. צריכה מרובה של תבלינים ועשבי תיבול המועילים לבריאות כמו: כורכום, ג'ינג'ר, קינמון, כמון, פלפל חריף, פלפל שחור, שום, נענע ובזיליקום.  


צילום: מתוך הספר CLEAN EATING - פשוט לאכול בריא

עשו לנו לייק וקבלו את מיטב כתבות "Eatwell" ישירות לפייסבוק שלכם

 
היתרונות הבריאותיים של "תזונה נקייה"

היצמדות לעקרונות התזונה מתוך רצון לחיות חיים בריאים יותר תעזור לכם ליהנות מהיתרונות הבאים:

 1. רמת אנרגיה טובה לאורך כל היום.
אנשים רבים חשים מחסור אדיר באנרגיה וחיוניות, וצורכים כמויות גדולות של קפה ומזון מתוק כדי לצלוח את היום ולתפקד. אבל זה לא באמת מועיל. תזונה נקייה ובריאה תעזור לכם להרגיש נמרצים ומלאי אנרגיה, תתרום ליכולת ריכוז טובה יותר ולאיזון נפשי.

2. שיפור משמעותי בעיכול המזון.
בזכות העדפת המזון הבריא והנקי וההימנעות שלנו ממזונות פחות בריאים ומעובדים, הגוף אינו צריך לעבד חומרים משמרים, תוספי מזון וחומרים מזיקים אחרים כמו כימיקלים, הנמצאים במוצרים מעובדים. מערכת העיכול מתחזקת והנפיחות בבטן פוחתת.

3. מצב רוח טוב יותר.
חוסר בוויטמינים ומינרלים עלול לפגוע במצב הרוח ולגרום אפילו לדיכאון. מזון מלא ולא מעובד הוא באופן טבעי מזון מזין יותר ועשיר בוויטמינים, במינרלים, בפיטוכימיכלים ובנוגדי חמצון חשובים, כך שתקבלו כמות מצוינת של חומרים חיוניים לשמירה על מצב רוח טוב.

4. הגנה ממחלות קשות.
הגורמים המרכזיים למחלות לב וכלי דם ולסוכרת הם: השמנת יתר, רמות גבוהות של סוכר ושומנים בדם ויתר לחץ דם. הקפדה על תזונה נקייה ובריאה תפחית משמעותית את הסיכון לחלות במחלות אלו.

5. מראה טוב יותר.
גם מבחינה חיצונית תרגישו שינוי לטובה: בריאות השיער משתפרת והוא ייראה בריא, מלא ומבריק, הציפורניים יתחזקו ומראה עור הפנים ועור הגוף ישתפר משמעותית.

6. ירידה משמעותית במשקל, באחוזי שומן ובהיקפים.
רבים מתחילים לאכול בריא יותר ודבקים בתזונה נקייה ובריאה כדי לרדת במשקל ולהיראות טוב יותר. אף שזאת לא דיאטה קלאסית אלא אורח חיים בריא, השינוי התזונתי שתעשו, הוויתור על קלוריות ריקות ומיותרות ועל מזון מזיק וקשה לעיכול יעזור לכם לרדת במשקל, באחוזי שומן ובהיקפים.

7. הרגשה כללית מצוינת של בריאות וחיוניות.
העלייה ברמות האנרגיה והחיוניות, השיפור במצב הרוח, השינויים לטובה במראה הגוף ועצם הידיעה שאתם עושים משהו באמת טוב בשביל עצמכם, יגרמו לכם להרגיש פשוט נפלא. אכילת תפריט מגוון, עשיר ומשביע ללא ספירת קלוריות תגרום לכם לתחושה שאתם שולטים בחייכם ולוקחים אחריות מלאה על הבריאות שלכם.


צילום: מתוך הספר CLEAN EATING - פשוט לאכול בריא

Clean Eating וירידה במשקל

אחד היתרונות של אכילה בריאה ומאוזנת הוא ירידה במשקל, באחוזי שומן ובהיקפים. למעשה, ירידה במשקל היא הסיבה העיקרית שבגללה אנשים עושים שינוי תזונתי. לעיתים קל יותר לבחור באורח חיים בריא מתוך סיבה חיצונית והגיונית – הרצון להיראות יותר טוב ולהרגיש יותר טוב. גם אם זאת הסיבה שלכם לשינוי, זה בסדר גמור, העיקר שתעשו שינוי בריא ותדאגו לבריאותכם.

כמה קילוגרמים אפשר לרדת?

אם תיישמו את התוכנית הזאת תוכלו לרדת 8-6 קילו ב-3 חודשים.

כדי לרדת במשקל בצורה טובה ויעילה, חשוב להקפיד על בניית תפריט שבו ארוחות קלות יותר, להעדיף ארוחות שבהן כמות גדולה של ירקות וחלבונים ופחות ארוחות על בסיס דגנים.
חשוב להקפיד מאוד על כמויות השומן שבתפריט. בנוסף, שלבו פעילות גופנית קבועה, כמו שהמלצנו במדריך לפעילות גופנית.

השינוי התזונתי שתעשו על-פי התוכנית שלנו יעזור לכם להיראות טוב יותר. ההרגשה הכללית שלכם תשתפר, ותחושו בריאות וחיוניות. העלייה ברמות האנרגיה והחיוניות, השיפור במצב הרוח, השינויים לטובה במראה הגוף ועצם הידיעה שאתם עושים משהו באמת טוב בשביל עצמכם, יגרמו לכם להרגיש פשוט נפלא. 

כיף לאכול תפריט מגוון ועשיר, לא להיות רעבים ולא לספור קלוריות. זה משחרר ונותן תחושה אמתית של שליטה בחיים. חשוב לזכור שזאת לא תזונה זמנית אלא שינוי תזונתי אמתי, וכדאי שתתמידו בו לאורך זמן.

אם אתם רוצים לשמוע על תכנית הירידה במשקל של הגר שפר לחצו כאן

 

הדפסשלח לחברהוסף תגובה
תגובות
1. מ' (11/05/2017 17:06:02)
2. נוווו (15/05/2017 12:06:10)
3. צריך לתקן את הכתבה (15/05/2017 12:11:34)
דרונט בניית אתרים