eat well

אכילה רגשית

למה שוקולד = אהבה?

למה שוקולד = אהבה?

מדוע שוקולד נותן לנו את הנחמה הרגשית הכי עמוקה? רואי הניג חוזר לטעמו הראשוני של חלב האם ומסביר כיצד מתחיל להיווצר הקשר בין אוכל לרגש
מה באמת אוכל אותי

מה באמת אוכל אותי

דמיינו מה זה אומר לאכול במשך 3 שעות, תוך התבוננות אינטנסיבית בכל דבר שאתם מכניסים לפה. רוני מייזליש נזכר ב"ארוחה מודעת" שהשתתף בה לפני 3 שנים בסן פרנסיסקו

הדלק הרגשי שלנו

הדלק הרגשי שלנו

כמה פעמים יצא לכם לאכול כשידעתם בבירור שאתם לחלוטין לא רעבים כרגע? רואי הניג מחבר את הקו בין אורח חיים עמוס לבין אכילה רגשית. סדרת כתבות
האכילה הרגשית שלי

האכילה הרגשית שלי

אני לא יודעת מה איתכם, אבל עבורי הימים הללו שבין יום השואה ליום העצמאות הם ימים שמועדים לפורענות מבחינה רגשית. ותנחשו מה הכתובת הראשונה שלי במצבי מצוקה וכאב?
סביב שולחן הרגשות

סביב שולחן הרגשות

כאשר הכאב, הבושה, הייאוש, העצב, הכעס, ההחמצה, הבדידות והפחד עוטפים את הקשר שלכם אל אוכל אין חיים ואין שמחה. רוני מייזליש מזמין אתכם לסדנת אכילה רגשית
הכל אודות לחץ...

הכל אודות לחץ...

לצערינו, בתקופה הנוכחית רבים מאתנו התרגלו לראות בלחץ חלק בלתי נפרד משגרת החיים. אולם, מחקרים אחרונים מוכיחים שללחץ יש השפעות שליליות ארוכות טווח על בריאותנו ולכן עלינו להגן על גופנו מפניהן.
רעב הפסיכולוגי והלפטין

רעב הפסיכולוגי והלפטין

הרעב מהווה דחף לאכילה רק בקרב מעטים מתוכנו. את מקום הרעב תופסים איתותים אחרים כמו אירוע חברתי, או רגשות כגון שעמום, דיכאון, חרדה או לחץ. בואו להכיר מקרוב את הלפטין- "עוצר" התיאבון והמודיע למוח שאכלנו מספיק.
אכילה איטית ומודעת

אכילה איטית ומודעת

כשאוכלים לאט, למוח יש זמן לאותת ששבענו. מנגנון זה נקרא מנגנון שובע קיבה-ראש. כאשר מזון מגיע לקיבה, מתחיל תהליך העיכול והקיבה מאותתת למוח על "מלאות". מאמר בנושא אכילה איטית ומודעת מאת ד"ר שלמה לוי.
כיצד לבנות יחסים בריאים?

כיצד לבנות יחסים בריאים?

אחד ההיבטים החשובים ביותר, יחד עם הבחירה במזונות מסוימים, היא הדרך שבה אנו מתייחסים למזון. אליס מ. סורוקי מתארת לנו איך אפשר לפתח יחסי קרבה מועילים עם המזון?
לאכול ולשבוע

לאכול ולשבוע

מהו שובע? האם זהו מצב פיסיולוגי? או שאולי רק "הרגשה"?
האם השובע הוא בבטן או שהשובע הוא בראש?
כל זאת ועוד, בכתבה של הדיאטנית הקלינית - טליה לביא.
איך אוכלים?

איך אוכלים?

יֵצר האכילה הוא היצר הקשה ביותר לשליטה אצל האדם. לעומת האדם, בעלי החיים שולטים היטב ביצר זה (כשם שהם שולטים גם ביצרים אחרים) וחיים על פי חוקי הטבע. מאמר מאת פרופ' אבשלום מזרחי.
כיצד אכילה רגשית מפעילה אותנו מבלי שנשים לב?

כיצד אכילה רגשית מפעילה אותנו מבלי שנשים לב?

אנו מקבלים כ-250 החלטות ביום בנוגע לאוכל – מה נאכל, מתי, איך, איפה? וכד'. כאשר הבחירות שלנו מונעות ע"י רגשות הן לא משרתות אותנו. הן יקבעו בהמשך גם את איכות המזון שאנו אוכלים
אכילה מודעת - אין אהבה רצינית יותר מאהבת המזון

אכילה מודעת - אין אהבה רצינית יותר מאהבת המזון

"לעולם לא יאכל אדם, אלא כשהוא רעב; ולא ישתה, אלא כשהוא צמא" כך אמר הרמב"ם לצד ההצעה הנבונה של הרמב"ם, יש לנו את עולם האוכל היצרי. כיצד לשלב ביניהם?
הקשר בין מתח, אכילה רגשית וקו המותניים שלך

הקשר בין מתח, אכילה רגשית וקו המותניים שלך

היום כבר מוכח שמתח כרוני פוגע משמעותית באיכות החיים, בשמחת החיים, בבריאות הפיזית וביכולת לרדת במשקל. אבל מתח הוא בלתי נפרד מהחיים. מה השלב הראשון שעלינו ליישם כדי להתמודד אתו?
מוציאים את הלב מהצלחת – נגמלים מאכילה רגשית

מוציאים את הלב מהצלחת – נגמלים מאכילה רגשית

אם גם אתם אוכלים כדי להפיג מתח, כשאתם מרגישים בדידות, שעמום, חסכים רגשיים או רגשות עוצמתיים – אתם לא לבד. אבל אם אתם רוצים להפסיק עם זה - זו הכתבה בשבילכם
מה זה בכלל אומר לנו - "לאכול כמו שצריך"?

מה זה בכלל אומר לנו - "לאכול כמו שצריך"?

כמה מכם חושבים "הלוואי שהייתי אוכל כמו שצריך" או "אם הייתי אוכל כמו שצריך אז..." לכאורה זוהי מחשבה שמקדמת שינוי ואימוץ הרגלי אכילה חדשים ומשופרים, אבל היא בעייתית יותר ממש שאתם חושבים
למה אנחנו נמשכים לדיאטות חדשות שוב ושוב?

למה אנחנו נמשכים לדיאטות חדשות שוב ושוב?

לפעמים אנחנו כמו ילדים – מתלהבים שהפתרון נמצא ממש כאן לידינו ופתאום כל השיקול דעת, הניסיון והידע שצברנו נעלמים ואנחנו רצים לתת אמון כי אולי הפעם זה יהיה אחרת והישועה תגיע
שיטת EAT: הפחתה במשקל ומעבר לזה

שיטת EAT: הפחתה במשקל ומעבר לזה

רוצים לרדת במשקל, לשפר את תדמית הגוף שלכם, ליישם את הידע שיש לכם על תזונה, לשוב וליהנות מאכילה ולהיות פחות ביקורתיים כלפי עצמכם? כדאי שתתחילו בצעד הראשון של השיטה
לא כיף אתך מאז שאת בעניין הזה של תזונה בריאה

לא כיף אתך מאז שאת בעניין הזה של תזונה בריאה

איך מתמודדים עם הבחירות התזונתיות שלנו בסביבה פחות תומכת? כיצד ממשיכים להיות נאמנים לעצמנו גם כאשר התנאים משתנים? השאלות והטיפים שיעזרו לכם לשים לב ולהתמודד נכון
שיטת EAT להתמודדות עם אכילת-יתר ואכילה רגשית

שיטת EAT להתמודדות עם אכילת-יתר ואכילה רגשית

נמאס לכם לקרוא שוב ושוב איך צריך לאכול נכון כדי לרדת במשקל, אך בפועל לגלות שמשהו פשוט לא עובד?
ייתכן שחיפשתם את המפתח להרזיה במקום הלא-נכון
Next Page 
דרונט בניית אתרים